PENUKANG CERITA KARUT

My photo
Ulu Klang
A simple person with simple life..love beach and outdoor.. watermelon is my favorite fruit. Exercise is easy. Changing my eating is hard. I love, love, love to eat. My fitness goal is to run a 15K in 1 hour..tapi lari 10km pun da penat rase nak tercabut kaki ...

Wednesday, January 18, 2012

Feveret : Kesukaan yang pelik.

Minggu lepas aku ditegur housemate merangkap roommate aku.

H-mate : Weh aku dah bosan dengar lagu tu.Aku raser dah seminggu ni asyik lagu tu je kau pasang, tak jemu ke weh?
Aku : ok je. sedap je lagu ni. Sampai ko pun nyanyi sekali.
H-mate : Memang la sedap tapi aku pelikla dengan ko ni.
Aku : Nape?
H-mate : Ye lah, ko ni kalau suka satu lagu ..Lagu tu la yang kau pasang ari-ari dari pagi sampai malam. Bukan tu je, tengok muvie pun camtu, ulang muvie tu sampai aku pun boleh tau
jalan citer dia.
Aku : ye ke macam tu.
H-mate : Ye lah . Aku dah bertahun lamer perasan. Kau je tak perasan.

Aku rasa biasa je. Tapi dia cakap aku pelik. Tapi bila tengok balik betul jugak dia cakap . Satu lagu tu la, yang aku pasang dari pagi sampai malam dan aku putar-putarkan selama seminggu.Sampai dia dah boleh hafal lah lirik lagu tu( lagu korea kot). Aku memang camni, kalau suka satu mende aku akan belek, dengar ,baca ulang-ulang sampai aku jemu, pastu sampai otak pun da tak boleh nak terima lagi. Lepas jemu tahap gaban aku terus tak usik dah. Seminggu tu kira ok la..ade sampai sebulan lagu yang same aku ulang hari-hari ( mesti diorang saket telinga ..hahaha).

Adakah kesukaan aku ni dikategorikan pelik @melampau?
Mungkinlah kot, sampai dah kena tegur lagi.Tapi cam susah je nak ubah.Lepas ni gerenti earphone melekat kat telinga 24 jam, so die taklah boleh dengar lagu aku ( mau aku ulang sampai setahun plak pas ni).

No comments:

Post a Comment