PENUKANG CERITA KARUT

My photo
Ulu Klang
A simple person with simple life..love beach and outdoor.. watermelon is my favorite fruit. Exercise is easy. Changing my eating is hard. I love, love, love to eat. My fitness goal is to run a 15K in 1 hour..tapi lari 10km pun da penat rase nak tercabut kaki ...

Tuesday, January 4, 2011

orang igt aku maseh muder gler

aritu aku balek keje ..cam biase la...nek lrt...nak nek kete jam gler ..pastu parking mahai giler
nek lrt sudey..dlm lrt aku dok kat tepi tiang sorg2 (seat da penuh sket ati je tgk si jj ni selambe rock badak die duduk 1 geng)..org peknen pon diri dorg ni mmg mengada...tibe2.masuk 1 makcik dari stesen ampang park...agak lamer posisi aku ngan makcik ni jeling menjeling....tetibe die tya...(igtkan die nk mengutuk si jj ni rupanye soklan2 ni die tyer aku)

* jj..bukan jaya jusco tetapi jejaka jambu

makcik tu : jln2 ke cuti sekolah ni
aku : x lah baru balek keje
makcik tu : oooo...lepas spm la ni...wat part tyme ke
aku :(ckp dlm ati ...sker ati die je buat conclusion sendri)x lah keje full tyme
makcik : la nape x sabung blaja mude lagi ..rugi maser depan nnt
aku : (ckp dlm ati lg....igt aku x abes skolah ke...siot jer....hnd da abes da nih...x agk2nyer conclusion makkcik ni) saye da lame abes blaja makcik.......
makcik : mmg la spm lame abeskan tapi sabung la amek diploma ke..degree ke...sijil pon xpe la..
aku : (dgn ati panas menjawab...mn x panas sumer pandang aku cm aku mls nk blaja) sayer da abes diploma la makcik tgh sabung degree pon skang(ni pon kalo abes la'yg ni aku ckp dlm ati je")
makcik : awat x ckp awai2...makcik igt ang baru abes spm...nmpak kecik cam budak2
aku : tu lah makcik ckp x tyer sayer dulu.....

turun lrt...walaopon sakit ati ngan makcik tadi...rase bangge pon ader jugak r..nmpak sgt aku cam muder remajer..mn xnyer makcik tu igt aku dak spm....ini kisah pertamer

ni kisah kedua
===============
paling x bole tahan aritu (hari ahad bersama2 ngan yana) g ofis abg aku kat utusan (sempat gak cilok newspaper free)bole plak 1 pakcik ni tye abg aku....

pakcik : ni ke adek ko yg amek PMR aritu
abg aku : bukan lah ni yg keje kat serdang tu-(abg aku pon menggelabah gak x agk2 menipu...bile ntah aku keje saner)
pakcik : ooo...ni ank bongsu la ni

aku da tegelak2 ngan yana....kalo abg aku da kater aku keje serdang...maknenyer bukan bongsulah....(adek aku yg pmr tu lah bongsu)
tapi pakcik ni terbaek la....ckp aku baru amek pmr..lagi baik dari makcik lrt tu.....hahahhaah.

munkin aku sker ckap mengarut-ngarut (mengarut yg berpaedah je) ..tegelak-gelak ..byk prob pon maseh bole gelak2..babtu r org igt aku ni muder x samer ngan usia (ni org yg ckp..heheheh)....tapi gelak mmg the best medicine...so jgn la sorok2 gelak..sebab gelak bole buat korg nmpak mude lg 1 gelak ni bole cegah dr kite tekene sakit jantung...tapi jgnla gelak melampau2 (takot org len plak yg kene sakit jantong tgk korg gelak )....adiosss

No comments:

Post a Comment